Om oss..

Austmarka Barnehage SA er en foreldreeid, privat barnehage, som startet opp i 1991.

Vi er en toavdelings barnehage, men har areal nok til å være en tre avdelings barnehage. Avdelingene våre heter Ekornstua og Elgstua. Rådyrstua blir brukt som et grupperom.

Vi er en liten barnehage, med et stabilt personale. Hos oss kjenner alle i barnehagen hverandre, og det er med på å gi tygghet.

Barnehagen har tilholdssted i underetasjen på Austmarka bo- og servicesenter.

Uteområdet i barnehagen er stort og gir mulighet for ulike aktiviteter. Høsten 2013 renoverte vi hele uteområdet og oppgraderte med blant annet nye lekapparater, støtmatter og beleggningstein.

Vi er glade i naturen og uteområdet rundt barnehagen og er derfor mye ute hver dag. Vi ønsker også å bruke skogen aktivt med alle dens muligheter. I kort gangavstand fra barnehagen har vi en grillhytte, som er populær.

Satsningsområder i barnehagen; Sosial kompetanse, Spårklek 1 og 2 og BRAVO-leken. Dette kan du lese mer om under menyvalget "Dette er vårt fokus" og "satsningsområder".

I vår barnehage serverer vi all maten. Vi serverer frukt og grønnsaker 1-2 ganger per dag. Og varmmat har vi 1-2 ganger i uka. Vi har fokus på at måltidene skal være ernæringsrike.

Styrer: Kristin H. Strømstad

Adresse: Åbogenvegen 31